Estimadas familias,
¡muchas gracias por todo vuestro esfuerzo! 



Hello kids! .Today is Monday!

No habrá examen en este tema, pero contarán para nota todas las actividades 
que ponga en el blog.( Tema 6). Por lo que es importante que las mandéis por email.
¡Muchas gracias!

RECORDAR QUE TENÉIS QUE MANDAR LOS EJERCICIOS POR EMAIL.
¡ÁNIMO, YA QUEDA MENOS!.¡MUCHAS GRACIAS!( Hasta el 16 de junio).


08/06/2020
STUDENT’S BOOK
Pg 65
 1. Listen and read ( Escucha y lee).

3.- Read and answer ( Lee y responde).
Pg 66

ACTIVITY BOOK
Pg 52
1.- Match, look and write ( Relaciona ,observa y escribe)
2.- Read and answer. Then, write for you. ( Lee y responde .Entonces , escribe por tí)
Pg 53
1.- Write the common letters. Then write the mystery word ( Escribe las letras comunes.Entonces escribe la palabra misteriosa).
2.- Look and write the advice.
3.- Listen and choose. Then , write sentences with going to.( Escucha y escoge. Entonces, escribe oraciones con going to).
Order the sentences ( Ordena las oraciones)
1.  a We big have garden.   ______________________________
2.  sail. knows to father how My __________________________  
3.  sister is sick today. My _______________________________  
4.  has turtle. Joe pet a  _________________________________
5.  the up I balloons. blew  ______________________________ 
STUDY IRREGULAR VERBS: 51,52,53,54 (LIST)( Verbos ireegulares de las lista)

02/06/2020
Student’s book
Pg 61
1. Answer the questions ( Responde las preguntas)
2. Read and listen ..( Lee y escucha. )

3. Correct the mistakes. ( Corrige  los errores)

Pg 62- 63
STORY
3. Answer the questions ( Responde las preguntas)
Pg 64
1. Listen and read . Then , look and match( Escucha y lee. Entonces observa y une)
Which of these sentences are not in the story? ( ¿ Cuál de estas oraciones no está en la historia?)
2. Read, choose and write which one is good advice. ( Lee, escoge y escribe el mejor consejo)
Activity book
Pg 49
1. Look and put the letters in order. ( Observa y coloca las letras en orden )
2. Read and complete with words from activity 1.
3. Read and complete ( Lee y completa)
Pg 50
1. Look and write ( Observa y escribe)
2. Complete and number in order ( Completa y enumera en orden).
Pg 51,
1. Read the advice and guess the activity.( Lee el consejo y adivina la actividad).
2. Complete with should or shouldn't ( Completa con debería/ no debería).
3. Look and write some advice ( Observa y escribe algún consejo)




UNIT 6    ADVENTURE CAMP!

Student's book, pg 58

1.- Look and match.( Observa y relaciona)
Pg 59
1.- Listen and read.( Escucha y lee)
2.- Complete the sentences with names. ( Completa las oraciones con nombres).
3.- Listen and write who.( Escucha y escribe quién)

Pg 60
1. Watch the video ‘Adventure camp’. Then, read the sentences and write True or False.
( Mira el vídeo. Entonces, lee las oraciones y escribe verdadero / falso).
2.- Listen and find two sentences. ( Escucha y encuentra 2 oraciones).




3.- Listen and choose the correct answer. ( Escucha y escoge la respuesta correcta)


ACTIVITY BOOK
1.- Read the clues and complete the crossword.( Lee las pistas y completa el crucigrama).
2.-Look and write.( Observa y escribe).

Pg 47,
1.- Read and choose.( Lee y escoge).
2.- Look and complete.( Observa y completa).
3.- Look and write( Observa y escribe).

Pg 48
Listen and tick or cross ( Escucha y escribe un tick / cross),
2.- Complete and answer for you with yes, I am, No; I'm not. ( Completa y responde con yes, I  am; No, I'm not).
3.-Look and put the words in order.And answer the questions.( Observa y coloca las palabras en orden. Y responde las preguntas.


Grammar
Booklet, Pg 11,


     1.     Read and change to the affirmative or negative form.( Lee y cambia a la forma afirmativa/ negativa).
     2.- Look, read and complete.( Observa, lee y completa).

     Pg 12,
     1.- Answer the questions with short questions( Responde las preguntas con respuestas cortas).
     2.- Look and write questions . Then write short answers.( Observa y escribe preguntas. Entonces escribe respuestas cortas).



Hello kids!
Today is Monday!
Familias, de ahora en adelante , colgaré las tareas a principios de semana para que os podáis organizar mejor, así cada un@podrá ir a su ritmo.

Audios del activity book

Descargar audio de youtube en mp3 - YouTube



Si os registráis en la página  https://www.go.richmonddigital.net/ con el código del libro, tendréis los audios de los libros.


Week 11th- 14 th
STUDENT’S BOOK
Pg 55
1.- Listen and read. ( Escucha y lee).

2.- Write pairs of homophones. ( Escribe homófonos)
3.- Listen and write. ( Escucha y escribe)
4.- Read and answer. ( Lee y responde).
Pg 57
1.- Listen and answer true or false.
2.-Write the answers and the questions.
3.-Read the start of the dialogues, then order the end.  

 ACTIVITY BOOK
Pg 44,
1.- Match  the homophones. Then, read and complete. ( Une los homófonos . Entonces lee y completa).
2.- Identify the mistakes and correct them. ( Identifica los errores y corrígelos).
3.- Makes notes.Then complete the questionnaire. ( Hacer notas. Entonces completa el cuestionario).

Pg 45
1.- Listen and complete. ( Escucha y completa).
2.- Look and write. ( Mira y escribe).
3.- Write. Then, look at the map  on page 57  of the student's book and answer. ( Escribe. Entonces, mira el mapa de la página 57 del student's book y responde).
Go around the world
The Romans in the UK : make a poster.( Hacer un póster, pg 56 student's book). Fecha límite 26 de mayo.

Irregular verbs: study 51-54 ( estudiar los verbos irregulares 51-54 de la lista).
Opcional ( Lo valoro para nota si se hace).
Booklet ( cuaderno pequeño): 
Pg 10,
1.- Read and complete with -Wh questions words.
2.-  Complete with -Wh questions words.Tick the questions with more than one possibility . Then answer for you. ( Completa con - questions: what, where, who... Coloca un tick a las preguntas  con más de una posibilidad.Entonces responde por ti mismo).


Correct the activities




Week 4th- 8 th
STUDENT’S BOOK
Pg 52,53
1.- Listen and read ( Escucha y lee).
3.- Answer the questions. ( Responde las preguntas).
Remember: looking up in the dictionary when you do not know the words. ( Recuerda : busca en el diccionario cuando no  conozcas las palabras).
Pg 54
1.- Listen and repeat. ( Escucha y repite).

Which of these directions wasn’t in the story? ¿ Cuál de estas direcciones no estaba en la historia? ( Actividad go back and look).
2.-Listen and say what flavour ice cream they want. ( Escucha y di el sabor de helado que ellos  quieren).



 ACTIVITY BOOK
Pg 42
1.- Look at the story again. Then, correct the words and write. ( Mira la historia de nuevo . Entonces , corrige las palabras y escribe).

2.- Correct and number in order. ( Corrige y enumera en el orden correcto).
Optional: think about it! ( piensa sobre ello, sobre la historia).
Pg 43
1.- Look and write. ( Mira y escribe)
2.- Look, read and answer.( Mira, lee y responder).
3.- Look and complete.Write a direction. ( Mira y completa. Escribe una dirección).


Study verbs 47,48,49,50.
Correct the activities
STUDENT'S BOOK
Pg 50
Pg 51

ACTIVITY BOOK
Pg 40

Pg 41

Week ( 27th- 30th)
Student's book
Pg 50

1. Watch the video ‘Ancient Rome’. Then answer the questions. ( Mira el vídeo y entonces responde las preguntas).



2.- Listen and find two sentences from the table. ( Escucha y encuentra 2 oraciones de la tabla).

3.- Listen and choose the correct answer. ( Escucha y escoge la respuesta correcta).

Pg 51

1.- Look and answer . ( Mira y responde).

2.- Read and listen. ( Lee y escucha ). Remember , look for the words you don't know. (Recuerda que todo lo que no se entienda , hay que buscarlo).




3.- Complete the sentences. ( Completa las oraciones).



ACTIVITY BOOK
Pg 40
1.- Complete the questions. Then , listen and choose. ( Completa las preguntas . Entonces , escucha y escoge).

2.- Look, complete and write. (Mira,completa y escribe ).

3.- Read the answers and write questions. ( Lee las respuestas y escribe las preguntas).

Pg 41
1.- Look and write the vocabulary ( Mira y escribe el vocabulario.Busca el vocabulario que no conozcas).

2.- Complete with words from activity 1. ( Completa con palabras de la actividad 1).

3.- Find and correct the mistakes . ( Encuentra y corrige los errores).

Correct the activities

- Student's book
Pg 49, 2

Activity book, pg39
1.- 


2,-
----------------------------------------------------------
1.- Correct the activities

Grammar, student's book, pg 49
1) Listen and read ( Escucha y lee)
Remember , look for the words you don't know. ( Recuerda, busca las palabras que no conozcas)

2) Answer the questions. Remember , did is an auxiliary verb . ( Responde las preguntas.

3) Listen and choose true or false . ( Escucha y escoge verdad o falso ).

ACTIVITY BOOK

Pg 39
1.- Complete with what, where,when or who. Then , look at page 49 in the student's book and choose. ( Completa con qué, dónde, cuándo o quién. Entonces mira la página 49 del student's book y escoge).


2.- Put the words in order. Then, look and answer. ( Pon las palabras en orden. Entonces , mira y responde)
-------------------------------------------------------- UNIT 5: ANCIENT ROME
Friday 17th

Happy weekend!!
1.Irregular verbs game
irregular verbs- memory game - ESL worksheet by nitza22

2. Correct the activities(corregir las actividades)






1.- Translate the vocabulary. ( Traduce el vocabulario) 
2.- Activity book, pg 38 (1). Look and write .( Mira y escribe usando " hay" ).
Remember there is / there are. There is ( hay- singular)/ There are ( hay- plural )



3.- Do you know? Study!
Os voy a dar esta semana para repasar los verbos irregulares que ya teníamos que saber. La próxima semana colgaré más verbos.
UNIT 4





Choose the right answer:
1) They ______ a taxi.
 a)Takes   b) Took  c) Taken  d) Takken

2) We _____ the street easily.
a) Finde    b) Found  c) Finded   d) Founded

3) Alice _____ some English books.
a) Bought    b) Buyed   c) Buy   d) Buied

4) We _______ a bus at eleven.
a) Caught   b) Cought   c) Caughts  d) Cauught

5) Sam ______ some friends.
a) See   b) Saw  c) Seen   d) Seed



 Student's book , pg 43

3 ) Answer the questions: 
- The festival takes place every summer.
- Amber went with his family.
- Because she was very shy.
- The group practises at the community centre.
- The programme was about people taking part in the festival.
- She told them she didn't want to take part in the competition.

Student's book, pg  44
2) Listen and say true or false. ( transcripción del audio ↓ )




Student's book, pg 45, activity 2
2)Drag the words to the correct place.

Student's book, pg 45
3) Read and answer
1.- Went, made, was, worked, painted, stopped, had, took.
2.- Cada uno tiene que escribir un resumen de cada párrafo.
3.- It was quite difficult, but it was fun ! The festival was fantastic.



Student's book, pg 47

3) Complete the sentences.


Remember
After ( después )
Before ( antes)
Ago ( hace)

ACTIVITY BOOK
Pg 32





Put the verbs in brackets into the past simple tense: ( notebook)
- We  had ( have) a lot of fun at your birthday party yesterday.
- My brother and I  finished ( finish) our homework.
- Susan  liked ( like) skating when she was a girl.
- Álvaro  broke( break) the glass yesterday.
- Izan  watched ( watch) tv last Monday.
- Ana  met ( meet) with his friends last week.
- Carlos  went ( go) to the doctor when he was ill.



Complete with past simple ( notebook)
On Saturday morning I ___________(meet) my friend Vega and we  ______________(go) to the shops.I _____________ (get)  a new dress and Vega _____________ ( buy) a pair of jeans.After shopping , we _______________ (go)  to Lucia's pizza restaurant, but it __________( not/ be) open. We ____________ (eat) at the Golden Restaurant.In the afternoon, I ______________ ( go) at home with my sister.We ___________ ( go) to bed at eleven o'clock.

Met
Went
Got
Bought
Went
wasn't
Ate
Went
Went

To play


Resultado de imagen de past irregular verbs games



UNIT 3: WORLD RECORDS


PLAY!

Play!!!


There is ,there are


Resultado de imagen de there is there are"

1 comentario: