Hello families!
Happy holidays!!
Come on, we are going to review!
Booklet
( Es un repaso opcional)
Pg 13

1.- Read and choose.Write about you and your family.( Lee y escoge. Escribe sobre tí y tu familia).
2.- Look and answer.(Observa y responde).
Estimadas familias,
¡muchas gracias por todo vuestro esfuerzo!
Hello kids! .
Today is Monday!
No habrá examen en este tema, pero contarán para nota todas las
actividades
que ponga en el blog.( Tema 6). Por lo
que es importante que las mandéis por email.
¡Muchas gracias!
Recordar que tenéis que mandar por email los ejercicios del tema 6 .( Hasta el 16 de junio)
Recordar que tenéis que mandar por email los ejercicios del tema 6 .( Hasta el 16 de junio)
08/06/2020
|
STUDENT’S BOOK
2.-
3.- Find eight mistakes in the text and write a correct version. (Encuentra 8 errores en el texto y escribe un aversión correcta).
Pg 67
1.- Match .Then , coy and complete ( Relaciona.Entonces, copia y completa).
2.-
|
ACTIVITY BOOK
Pg 52,
1.- Look and write ( Observa y escribe).
2.- Write using contractions ( Escribe usando contracciones).ç
Pg 53
1.- Look and complete ( Observa y completa).
2.- Listen and match.Then , complete with next to, behind, between or in front of.( Escucha y relaciona. Entonces, completa con next to, behind, between o in front of).
|
Complete with prepositions ( Completa con preposiciones)
|
UNIT 6
FUN DAYS!
------------------------------------------------------------------------------------------------------- Student's book, pg 58
1.- Listen
and sing.( Escucha y canta).
2.- Listen
and repeat.( Escucha y repite)
Student's
book, pg 59
1.- Listen
and read.( Escucha y lee).
2.- Listen
and write the number. ( Escucha y escribe el número)
Student's
book, pg 60
1.- Listen and read ( Escucha y lee)
2. Look, listen and match the place. Then, answer the questions.
(Observa, escucha y relaciona con el lugar. Entonces, responde las preguntas)
|
||||
ACTIVITY
BOOK
Pg 46,
1,- Find and write the extra letters. Then, order and complete.(
Encuentra y escribe las palabras extra).
2.- Look
and write.( Observa y escribe).
1.- Look
and complete.( Observa y completa).
2.- Look
and write.( Observa y escribe).
Pg 48
1. Listen and choose True or False.
( Escucha y escoge verdadero o falso)
2. Look at the picture. Then, read and correct the mistakes.
(Observa la foto. Entonces, lee y corrige los errores).
|
||||
Grammar
Booklet , Pg 12,
1.- Write sentences. ( Escribe oraciones)
2.-Look, then write the questions and answer. ( Observa, entonces escribe las preguntas y responde).
|
||||
Review
Much - many
|
||||
| Optional |
Hi kids! You have to study
+
how much/how many
Hello kids! Today is MONDAY!!
Familias, de ahora en adelante , colgaré las tareas a principios de semana para que podáis organizar mejor, así cada un@podrá ir a su ritmo.
Si os registráis en la página
11th/05/2020
|
STUDENT'S BOOK
Pg 55 and 57.
Pg 55
1.- Listen and read. ( Escucha y lee).
2.- Listen and complete ( Escucha y completa).
3.-
Pg 57,
1.-
2.-
|
Pg 44,
1.- Look and complete.Then classify as
2.- Read and complete.Then, make your own wanted poster and write. ( Lee y completa. Entonces , haz tu propio póster de Se busca y escribe).
Pg 45,
1.-
2.-
|
- " GO around the World": make a poster about the culture of India: theatre, dance, music... ( Hacer un póster sobre la cultura de India: el teatro, el baile, la música... (Fecha límite: 26 de mayo).
|
- Optional: ( se valora para nota del tema).
Booklet ( libro pequeño); pg 10 :
1.- Look and complete . ( Mira y completa).
2.- Look and write questions. Then answer. ( Mira y escribe preguntas. Entonces responde).
- Describe a member of your family. ( Describe a un miembro de tu familia).
|
05/05/2020
|
STUDENT'S BOOK
Pg 52-53-54
THE DETECTIVE
2.- Listen and sing ( Escucha y canta).
3.- Look and say how they feel. Then, listen and check.
( Mira y di cómo se sienten. Entonces , escucha y corrige)
|
1.-
2.-
3.- Design an emoji and write. ( Diseña un emoji / emoticono y escribe).
|
Pg 50,
1.- Listen and read.
2.- Read , match and say the missing word.( Lee, relaciona y di la palabra perdida).
Pg 51,
1.- Listen and read. ( Escucha y lee).
2.- Copy and complete.( Copiar y completa).
ACTIVITY BOOK
Pg 40,
1.- Put the words in order. Then draw.( Pon las palabras en orden). Entonces dibuja.
2.- Read and complete. ( Lee y completa).
3.- Read and complete.( Lee y completa).
Pg 41,
1.- Read and match. ( Lee y relaciona).
2.- Complete and write the letter. ( Completa y escribe la carta).
3.- Look and read. Then draw a portrait in your notebook. ( Mira y lee . Entonces dibuja un portaretratos en tu cuaderno).
CORRECT ACTIVITIES
Activity book, pg 39
1.-
1.- Correct the activities
STUDENT'S BOOK
Pg49
1.- Listen and read ( Escucha y lee). Look for the words you don't know. ( Busca las palabras que no sepas).
2.- Listen and repeat.(Escucha y repite).
ACTIVITY BOOK
Pg 38
3. Draw and write for you. ( Dibuja y escribe sobre tí).Tienes que describirte.
Pg 39
1. Listen and choose .Then tick the correct picture.( Escucha y escoge. Entonces pon un tick en el dibujo correcto).
2. Complete and write True( T) or False ( F). ( Completa y escribe T ( verdad) o F ( falso).
STUDENT'S BOOK
Draw the vocabulary ( dibuja el vocabulario)
ACTIVITY BOOK
1.- Lee y enumera
2.- Look and write ( mira y escribe)
How much / how many
To write on a piece of paper or notebook ( Para escribir en un folio o cuaderno):
Objetivo del ejercicio: identificar subrayando la opción correcta.
1.
Underline the correct variant:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
Paul has
many-much toys at home
UNIT 4: GOING SHOPPING!
Student's book
Time to write
Student's bookPg 47, activity 2
ACTIVITY BOOK
Pg 34,
Shopping gamewhat-are-you-doing-01
what-are-you-doing-02
what-are-you-wearing-03
This - este / esta These- estos / estas That- ese / esa Those - esos / esas
How much is this book?
How much is that computer?
How much is a dress?
How much is a ring?
How much is a cap?
How much is a call phone?
How much is a necklace?
How much is a book?
How much is this backpack?
How much is this pencil?
-------------------------------------
How much are these jeans?
How much are these sunglasses?
How much are those apples?
How much are these shoes?
How much are these glasses?
How much are these boots?
How much are these Cds?
How much are those socks?
How much are those earrings?
How much are these pants?


To play

Song
Look at this link!
UNIT 3: WORKING DAY AND NIGHT!
EXAM , 13TH FEBRUARY,UNIT 3
Remember:
- Presente simple
- Pronombres his/her
Play
play2
PRESENT SIMPLE



Practice!
practice2
UNIT 2: TV TIME!
LIKE

Does he / she like ( .....) ? Yes, he/ she does/ No, he/she doesn't
PLAY IN PAIRS Do you like......? Yes, I do / No, I don't/ Yes, he/she does/No, he/she doesn't
Talent show
|
documentaries
|
cartoons
|
Music programmes
|
|








































Come on kids! Ya queda un día menos ;)
ResponderEliminarHola Cristina, Vega sigue haciendo los deberes de los libros pero como pones las correcciones en esta misma pág, no te los estamos mandando. No sé si necesitas q te enviemos alguna ficha de las anteriores,las tenemos hechas también. Gracias
ResponderEliminarHola familias,
ResponderEliminarTenéis dos opciones:
- Seguir con las correcciones del blog y mandarme de vez en cuando alguna foto.
- Mandarme los ejercicios y yo los corrijo.
Cualquier duda o sugerencia , ya sabéis dónde estoy ;)