Hello families!
Happy holidays!!
Come on, we are going to review!

Booklet
( Es un repaso opcional)

Pg 13
1.- Read and choose.Write about you and your family.( Lee y escoge. Escribe sobre tí y tu familia).
2.- Look and answer.(Observa y responde).

Estimadas familias,
¡muchas gracias por todo vuestro esfuerzo! 

Hello kids! .
Today is Monday!

No habrá examen en este tema, pero contarán para nota todas las actividades 
que ponga en el blog.( Tema 6). Por lo que es importante que las mandéis por email.

¡Muchas gracias!

Recordar que tenéis que mandar por email los ejercicios del tema 6 .( Hasta el 16 de junio)


08/06/2020
STUDENT’S BOOK
Pg 65,
1.- Listen and read.( Escucha y lee)

2.-   
3.- Find eight mistakes in the text and write a correct version. (Encuentra 8 errores en el texto y escribe un aversión correcta).

Pg 67
1.- Match .Then , coy and complete ( Relaciona.Entonces, copia y completa).
2.- 



ACTIVITY BOOK
Pg 52,
1.- Look and write ( Observa y escribe).
2.- Write using contractions ( Escribe usando contracciones).ç

Pg 53
1.- Look and complete ( Observa y completa).
2.- Listen and match.Then , complete with next to, behind, between or in front of.( Escucha y relaciona. Entonces, completa con next to, behind, between o in front of).

Complete with prepositions ( Completa con preposiciones)





UNIT 6
FUN DAYS!



02/06/2020
Student’s book
Pg 61
1.- Listen and read ( Escucha y lee)
2.- Copy and correct the mistakes ( Copia y corrige los errores).
Pg 62-63 : STORY!
2.- 
Pg 64
1.- Listen and repeat ( Escucha y repite).
2.- Listen and sing ( Escucha y canta)
3.-
Activity book
Pg 49
1. 
2. 
3. 
Pg 50
1. 
2. Read and complete ( Lee y completa)

Pg 51
1.- 
2.- Look and complete ( Observa y completa)


















-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Student's book, pg 58
1.- Listen and sing.( Escucha y canta).


2.- Listen and repeat.( Escucha y repite)


Student's book, pg 59
1.- Listen and read.( Escucha y lee).


2.- Listen and write the number.  ( Escucha y escribe el número)
 Student's book, pg 60
 1.- Listen and read ( Escucha y lee)


2. Look, listen and match the place. Then, answer the questions.
(Observa, escucha y relaciona con el lugar. Entonces, responde las preguntas)


ACTIVITY BOOK
Pg 46,
1,- Find and write the extra letters. Then, order and complete.( Encuentra y escribe las palabras extra).
2.- Look and write.( Observa y escribe).
 
1.- Look and complete.( Observa y completa).
2.- Look and write.( Observa y escribe).
Pg 48
1. Listen and choose True or False. ( Escucha y escoge verdadero o falso)
2. Look at the picture. Then, read and correct the mistakes. (Observa la foto. Entonces, lee y corrige los errores).
Grammar


Booklet , Pg 12,
1.- Write sentences. ( Escribe oraciones)
2.-Look, then write the questions and answer. ( Observa, entonces escribe las preguntas y responde).
Review
Much - many




Optional   





Hi kids! You have to study
 +
how much/how many



Hello kids! Today is MONDAY!!

Familias, de ahora en adelante , colgaré las tareas a principios de semana para que podáis organizar mejor, así cada un@podrá ir a su ritmo. 


Descargar audio de youtube en mp3 - YouTube




Si os registráis en la página  



11th/05/2020
 STUDENT'S BOOK

Pg 55 and 57.
Pg 55
1.- Listen and read. ( Escucha y lee).


2.- Listen and complete ( Escucha y completa).
3.- 
Pg 57,
1.- 
2.- 


 ACTIVITY BOOK
Pg 44,
1.- Look and complete.Then classify as
2.- Read and complete.Then, make your own wanted poster and write. ( Lee y completa. Entonces , haz tu propio póster de Se busca y escribe).

Pg 45,
1.- 
2.- 


 " GO around the World":  make a poster about the culture of India: theatre, dance, music... ( Hacer un póster sobre la cultura de India: el teatro, el baile, la música... (Fecha límite: 26 de mayo).

 Game: 
 Correct the activities
- Optional: ( se valora para nota del tema).
Booklet ( libro pequeño); pg 10 :

1.- Look and complete . ( Mira y completa).
2.- Look and write questions. Then answer. ( Mira y escribe preguntas. Entonces responde).

- Describe a member of your family. ( Describe a un miembro de tu familia).



05/05/2020
 STUDENT'S BOOK

Pg 52-53-54

THE DETECTIVE

 
Pg 54
1.- Listen and repeat.
2.- Listen and sing ( Escucha y canta).


3.- Look and say how they feel. Then, listen and check.
( Mira y di cómo se sienten. Entonces , escucha y corrige)

 
Pg 42
1.- Look and match. ( Mira y relaciona).
2.- Read and write the name. ( Lee y escribe el nombre).
Pg 43
1.- 
2.- 
3.- Design an emoji and write. ( Diseña un emoji / emoticono y escribe).



 Game: 
 Correct the activities
Student's book
Pg 50
2.-



ACTIVITY BOOK

Drawing ( dibujo) ...Dark ( moreno), curly hair ( pelo rizado) and freckles ( pecas).
2.- 




STUDENT'S BOOK
Pg 50,
1.- Listen and read.






2.- Read , match and say the missing word.( Lee, relaciona y di la palabra perdida).

 Pg 51,
1.- Listen and read. ( Escucha y lee).

2.- Copy and complete.( Copiar y completa).

ACTIVITY BOOK
Pg 40,
1.- Put the words in order. Then draw.( Pon las palabras en orden). Entonces dibuja.
2.- Read and complete. ( Lee y completa).
3.- Read and complete.( Lee y completa).

Pg 41,
1.- Read and match. ( Lee y relaciona).
2.- Complete and write the letter.  ( Completa y escribe la carta).
3.- Look and read. Then draw a portrait in your notebook. ( Mira y lee . Entonces dibuja un portaretratos en tu cuaderno).

 CORRECT ACTIVITIES
Activity book, pg 39
1.- 


------------------------------------------------------
1.- Correct the activities




STUDENT'S BOOK

Pg49

1.- Listen and read ( Escucha y lee). Look for the words you don't know. ( Busca las palabras que no sepas).

2.- Listen and repeat.(Escucha y repite).

ACTIVITY BOOK

Pg 38
3. Draw and write for you. ( Dibuja y escribe sobre tí).Tienes que describirte.

Pg 39
1. Listen and choose .Then tick the correct picture.( Escucha y escoge. Entonces pon un tick en el dibujo correcto).
2. Complete and write True( T) or False ( F). ( Completa y escribe T ( verdad) o F ( falso).


UNIT 5: ACT OUT!





STUDENT'S BOOK





Draw the vocabulary  ( dibuja el vocabulario)


ACTIVITY BOOK
1.- Lee y enumera 
2.- Look and write ( mira y escribe)






How much / how many











To write on a piece of paper or notebook ( Para escribir en un folio o cuaderno):
Objetivo del ejercicio: identificar subrayando la opción correcta.

1. Underline the correct variant:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17. Paul has many-much toys at home

UNIT 4: GOING SHOPPING!
Student's book

Time to write


A/an - English ESL Worksheets for distance learning and physical ...Student's book

Pg 47, activity 2



ACTIVITY BOOK
Pg 34,
Pg 35
Pg 36


Shopping game

what-are-you-doing-01
what-are-you-doing-02

what-are-you-wearing-03

Orchard_Toys - Juego de la Lista de compra (importado de Reino ...


This - este / esta        These- estos / estas        That- ese / esa          Those - esos / esas



How much is this book?
How much is that computer?
How much is a dress?
How much is a ring?
How much  is a cap?
How much is a call phone?
How much is a necklace?
How much is a book?
How much is this backpack?
How much is this pencil?
-------------------------------------
How much are these jeans?
How much are these sunglasses?
How much are those  apples?
How much are these shoes?
How much are these glasses?
How much are these boots?
How much are these Cds?
How much are those socks?
How much are those earrings?
How much are these pants?











Resultado de imagen de ordinal numbers
Resultado de imagen de ordinal numbers worksheet



To play



SHOPS - Para traducir al francés

Song
Look at this link!


UNIT 3: WORKING DAY AND NIGHT!

EXAM , 13TH FEBRUARY,UNIT 3

Remember:
                  - Presente simple
                        - Pronombres his/her







Play
play2
Resultado de imagen de play"
PRESENT SIMPLE

Resultado de imagen de PRESENT SIMPLE

Resultado de imagen de his /her worksheet to print
Resultado de imagen de rules present simple




Resultado de imagen de subject pronoun"

Practice!
practice2






UNIT 2: TV TIME!






LIKE
Resultado de imagen de present simple with like

Does he / she like ( .....) ? Yes, he/ she does/ No, he/she doesn't


PLAY IN PAIRS     Do you like......? Yes, I do / No, I don't/ Yes, he/she does/No, he/she doesn't


Talent show
documentaries
cartoons
Music programmes





















VOCABULARY:

🔛

3 comentarios:

  1. Come on kids! Ya queda un día menos ;)

    ResponderEliminar
  2. Hola Cristina, Vega sigue haciendo los deberes de los libros pero como pones las correcciones en esta misma pág, no te los estamos mandando. No sé si necesitas q te enviemos alguna ficha de las anteriores,las tenemos hechas también. Gracias

    ResponderEliminar
  3. Hola familias,
    Tenéis dos opciones:
    - Seguir con las correcciones del blog y mandarme de vez en cuando alguna foto.
    - Mandarme los ejercicios y yo los corrijo.
    Cualquier duda o sugerencia , ya sabéis dónde estoy ;)

    ResponderEliminar