Estimadas familias,
¡muchas gracias por todo vuestro esfuerzo!
Today is Monday!
Recordar que necesito que mandéis las fichas para evaluar el tema .
¡Muchas gracias!,¡Ánimo, ya queda menos! ( Hasta el 16 de junio)
Familias, de ahora en adelante , colgaré las tareas a principios de semana para que os podáis organizar mejor, así cada un@ podrá ir a su ritmo.
Audios del activity book

Si os registráis en la página https://www.go.richmonddigital.net/ con el código del libro, tendréis los audios de los libros.
Week 4 th- 8 th
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
STUDENT'S BOOK
Pg 10
Friday 17th
Happy weekend!
Activity book, pg 38
Wednesday 15th

ORAL What day is today? Today is..
What month is it? It is...
What season is it? it is...
How is the weather like?it is...
How do you feel? I am...
UNIT 5: FUN TIME!
1.- Study vocabulary!

No habrá examen en este tema, pero contarán para nota todas las actividades
que ponga en el blog.( Tema 6). Por lo que es importante que las mandéis por email.
¡Muchas gracias!
UNIT 6: FABULOUS FOOD!Recordar que necesito que mandéis las fichas para evaluar el tema .
¡Muchas gracias!,¡Ánimo, ya queda menos! ( Hasta el 16 de junio)
08/06/2020
|
STUDENT’S BOOK
2.- Listen and repeat.
Pg 67
1.- Look, find and write sixteen foods. ( Observa, encuentra y escribe 16 palabras de comida)
2.- Copy and complete.( Copia y completa)
3.- Listen and write who.( Escucha y escribe quién)
|
ACTIVITY BOOK
|
Pg 12
1.- Put the words in order .Then ,look and choose true or false.( Coloca las palabras en orden .Entonces, observa y escoge verdadero/falso)
|
01/06/2020
|
STUDENT’S BOOK
Pg 62-63
STORY
2.- Read and write true or false. ( Lee y escribe verdadero/ falso).
Pg 64
1.- Listen and repeat( Escucha y repite).
2.- Listen and sing ( Escucha y canta)
3.- Listen and say the number( Escuchar y decir el número).
|
ACTIVITY BOOK
Pg 49
1.- Look and write( Observa y escribe)
2.- Look and write( Observa y escribe)
3.- Look and choose( Observa y escoge)
Pg 50
1,- Look and complete,( Observa y completa)
2.- Read and choose( Lee y escoge)
Pg 51
1.- Look and find ( Observa y busca)
2.- Look and write ( Observa y escribe)
|
Week 26th- 29th
|
Student’s book
Pg 58
1.- Listen and sing. ( Escucha y canta)
2.- Listen and repeat. ( Escucha y repite)
Pg 59
1. Listen and read. ( Escucha y lee)
2.- Listen and write who. ( Escucha y escribe quién)
Pg 60
1.- Listen and read. ( Escucha y lee)
2.- Listen and write the missing words. ( Escucha y escribe las palabras perdidas)
|
Activity book
Pg 46
1.- Complete the puzzle. ( Completa el puzle)
2.- Read and match. ( Lee y relaciona)
Pg 47
1.- Read and draw. ( Lee y dibuja)
2.- Look and complete. ( Observa y completa)
Pg 48
1.- Write. Then, listen and tick. ( Escribe . Entonces , escucha y escribe un tick)
|
Familias, de ahora en adelante , colgaré las tareas a principios de semana para que os podáis organizar mejor, así cada un@ podrá ir a su ritmo.
Audios del activity book
Si os registráis en la página https://www.go.richmonddigital.net/ con el código del libro, tendréis los audios de los libros.
Week 12th-14th
|
STUDENT’S BOOK
Pg 55
1.- Look at the notes. Then complete Maya’s text.
( Observa las notas. Entonces completa el texto de Maya.
2.- Listen and repeat. ( Escucha y repite).
Pg 57
2.-
Listen and answer true or false. (
Escucha y responde si es verdadero o falso).
3.-
Read. Then, look and say who. ( Lee , entonces , observa y responde a quien se
refiere).
|
ACTIVITY BOOK
Pg 43
1.- Listen to the song and tap the mistakes. Then , correct them. (
Escucha la canción y señala los
errores. Entonces, corrígelos ).
2.- Look and write. ( Observa y escribe).
Pg 44
1.- Look and match. Then complete. ( Observa y une. Entonces
completa).
2.- Look and find. Then write.
( Observa y encuentra. Entonces escribe).
Pg 45
1.- Look and write. Then, listen and draw faces. ( Observa y escribe.
Entonces, escucha y dibuja las caras).
2.- Put the words in order. Then number.( Coloca las palabras en orden.
Entonces enumera).
|
Correct the activities
|
BOOKLET
Pg 11
1.- Put he words in order.Then look and tick true or false. ( Coloca las palabras en
orden. Entonces, observa y escribe un tick para decir si es verdadero o falso.
2.- Look and write. ( Observa y escribe).
Pg 30,
2 .- Read and choose the correct picture. ( Lee y escoge el dibujo
correcto)
1.- Read and complete ( Lee y completa).
Pg 32,
1.- Listen and draw .( Escucha y dibuja)
|
Week 4 th- 8 th
STUDENT'S BOOK
1.- Listen and read. ( Escucha y lee).
2.- Look, find and say. ( Mira, encuentra y di).
Remember:
- Three capital letters: 3 letras mayúsculas.
- Three numbers: 3 números.
- Three school objects: 3 objetos del colegio.
Pg 54,
1.- Listen and sing. ( Escucha y canta).
2.- Listen and write who. ( Escucha y escribe quién).
ACTIVITY BOOK, Pg 41
1.-Look and number . ( Mira y escucha).
2.- Look at activity 1 and write. ( Mira la actividad 1 y escribe).
3.- Look at page 51 in the Student’s Book and complete( Mira la página 51 del student's book y completa).
Pg 42
1.- Number the pictures in order. Then match. ( Enumera los dibujos ( viñetas) en orden . Entonces une).
2.- Copy the true sentences and correct the false
sentences.( Copia las oraciones verdaderas y corrige las oraciones falsas).
3.- What do you think? ( ¿ Qué piensas?).
Correct the activities:
STUDENT'S BOOK
Pg 51
ACTIVITY BOOK
Pg 39-40
28th April
Student's book, pg 50
1. Listen and read. ( Escucha y lee).
2.- Listen and say who. ( Escucha y di a quién se refiere)
Pg 51
1.- Listen and read.
2.- Copy and correct the false sentences. ( Copia y corrige las oraciones falsas).
ACTIVITY BOOK
Pg 39,
1.- Listen and tick ✔️ or cross ✖️ . ( Escucha y escribe ✔️ si es si ,✖️ si es no)
2.- Complete and write Yes, I do or No, I don’t. (Completa y escribe )
Pg 40,
1.Look and number. Then, read and complete for you with I like or I don’t like. ( Mira y enumera . Entonces , lee y completa como si fueras tú)
2.- Solve the code and match. ( Resuelve el código y relaciona).
Correct the activities
BOOKLET
PG 10
1.-
- Do you like doing exercise ?Yes, I do.
- Do you like watching Tv ? Yes, I do.
- Do you like using the Internet? Yes, I do.
- Do you like rollerblading? No , I don't.
- Do you like listening to music? No, I don't.
2.-
Do you like reading comics?
Do you like watching TV?
Do you like rollerblading?
Do you like listening to music?
Do you like playing the recorder? 7
ACTIVITY BOOK
1.-
--------------------------------------------------------------------
Pg 49,
1.- Listen and read ( escucha y lee).
Booklet book
Like + gerund questions
1.- Look and complete ( Mira y completa).
Be careful! ( tener cuidado, fijaros bien en el esquema que hay en el libro)
- Reading comics ( leer comics)
- Using the internet ( usar internet).
- Doing exercise ( hacer ejercicio)
- Rollerblading ( patinar)
- Watching TV ( ver la televisión)
- Listening to music ( escuchar música)
Yes, I do / No, I don't
2.- Write questions and choose for you. ( escribe preguntas y responde según tus preferencias).
Friday 17th
Happy weekend!
Activity book, pg 38
1.- Read and match ( lee y une el vocabulario)
2.- Look and write ( Mira y escribe el vocabulario )
Wednesday 15th
ORAL What day is today? Today is..
What month is it? It is...
What season is it? it is...
How is the weather like?it is...
How do you feel? I am...
UNIT 5: FUN TIME!
1.- Study vocabulary!

Notebook or a piece of paper ↓
1. Complete : ( Completa el vocabulario escribiendo las letras perdidas)
- G__ in__ to __h__ p___rk. Going to the park
- Lis__en__ng to m__ sic. Listening to music
- D__in__ exe__ci__e. Doing exercise
- D__in__ exe__ci__e. Doing exercise
- R__ad__ng c___mi___s. Reading comics
- Ro__ __ erbl___d___ng. Rollerblading
- Ro__ __ erbl___d___ng. Rollerblading
- Wa__c___in___ TV. Watching TV
- U___in___ t___e in___er___et. Using the internet
- P___ay___ng the r___c___rder. Playing the recorder
2.- Correct the mistakes: ( Corrige los errores)
- Pleying the recorder Playing the recorder
- using the intirnet. Using the internet
- Wathing TV. Watching TV
- Goin to the parc. Going to the park
- Doin esercise. Doing exercise
- Listtening to nusic. Listening to music
- Readin comics. Reading comics
3.- Invent a game with vocabulary. ( Inventa un juego con el vocabulario del tema)
PRESENT SIMPLE
1. Add –s or -es to the verbs:
1. see sees 14.
wake wakes
2. take takes 15.
teach teaches
3. brush brushes 16.
lose loses
4. kiss kisses 17.
catch catches
5. call calls 18.
buy buys
6. give gives 19.
pass passes
7. play Plays 20.
come comes
8. study Studies 21.
fight fights
9. watch watches 22.
water waters
10. help helps 23.
choose chooses
11. cut cuts 24.
fly flies
12. cry cries 25.
match matches
13. swim swims 26.
carry carries
El objetivo de esta actividad es practicar la 3ª persona. No hace falta buscar el significado, solo escribir el verbo añadiendo - s/ - es.
Unit 4:ANIMAL MAGIC!
Hola chic@s, espero que estéis bien. Vamos a repasar los libros, ¿ qué tenéis que hacer? Revisar los ejercicios , corregirlos y si hay alguna duda , escribirme.Os aconsejo repasar el presente continuo.😃
Review:
STUDENT'S BOOK
Pg 41, activity 2
1.- Tigers eat insects, snakes and big animals.Monkeys.
2.- The tiger is eating in the jungle. Hunting ( cazar)
3.- Zebras, gorillas and elephants are omnivores. Herbivores.
4.- African elephants eat 100 kilos of plants a day. 150
5.- Herbivores eat animals and plants. Omnivores
6.- The elephant is eating a plant.Ostrich.
NEW LANGUAGE
pg44, activity 3
ACTIVITY BOOK
Pg 32, activity 1
Activity 3,
En esta actividad hay que dibujar un animal y escribir lo que está haciendo ( to be: am, is, are + verbo ing).
CLIL
Pg 33, activity 1
Activity 2,
Activity 3,
1,. Animals.
2.- Carnivores.
3.- Gorillas.
4.- 60.
5.- Insects.
6.- Fish.
STORY
Pg 34, activity 1
Activity 2,
NEW LANGUAGE
Pg 35, Activity 1,
Activity 2,
En esta actividad utilizamos el verbo to have. Tenemos que rellenar los huecos utilizando el verbo + las partes que tiene o no tiene.
Complete with verb' to have ':
have got/ has got
- He __________ a cat.
- I ___________ two brothers.
- We _________ bikes.
- She _________ blackhair.
- They ________ books.
- You _________ blue eyes.
- It ___________ brown fur.
TIME TO WRITE
Pg 36, activity 1
En esta actividad hay que escribir lo que hacen los animales en el dibujo.
Activity 2,
GO AGAIN
Activity 1
Activity 2,
Activity 3,
Complete with am, is ,are
- Iván _________ drinking.
- Lucía _______studying.
- Nadia and Natalia _______ playing.
- I _______ reading.
-Yara_______ eating.
- León and David ________ jumping.
- Omar and Pablo ______ watching TV.
- Guillermo and Iván _________ dancing.
- Guillermo and Iván _________ dancing.
Activity A) Rellenar con is o are.
Activity B )Escribir el verbo con - ing.
Activity C ) Rellenar con is not o are not + verbo en ing
Activity D) Rellenar con am, is o are y el verbo en ing
Recuerda que el que quiera hacer la actividad en papel tendrá que copiar y pegar en documento word.😃
ANIMALS
Complete: ( notebook)
Cr__c__d__l__
E__e __h__nt
F__a___i___g__
Ka___n___a__r__ ___
L__ ___ n
M___ n k___y
O___ t___i___h
T___g___r
Pronunciation

Unit:3
EXAM UNIT 3 , 14TH FEBRUARY






































¡Ánimo chic@s!😉
ResponderEliminar