Estimadas familias,
¡muchas gracias por todo vuestro esfuerzo! 

Today is Monday!
No habrá examen en este tema, pero contarán para nota todas las actividades 
que ponga en el blog.( Tema 6). Por lo que es importante que las mandéis por email.

¡Muchas gracias!

UNIT 6: FABULOUS FOOD!
Recordar que necesito que mandéis las fichas para evaluar el tema .
¡Muchas gracias!,¡Ánimo, ya queda menos! ( Hasta el 16 de junio)


08/06/2020
STUDENT’S BOOK
 Pg 65
1.- Look. Then complete with commas and and.
2.- Listen and repeat.

Pg 67
1.- Look, find and write sixteen foods. ( Observa, encuentra y escribe 16 palabras de comida)
2.- Copy and complete.( Copia y completa)
3.- Listen and write who.( Escucha y escribe quién)


ACTIVITY BOOK
 Pg 52
1.- Look and complete. ( Observa y completa)
2.- Find the ch words .Then, complete and number.( Encuentra las palabras ch.Entonces, completa y enumera).
Pg 53
1.- Listen and circle. ( Escucha y rodea)
2.- Look and write.Then,  complete. ( Observa y escribe.Entonces, completa)

_________________________________________________________________
GO FURTHER
Pg 12
1.- Put the words in order .Then ,look and choose  true or false.( Coloca las palabras en orden .Entonces, observa y escoge verdadero/falso)









01/06/2020
STUDENT’S BOOK
 Pg 61
1.- Listen and read.( Escucha y lee).
2.- Listen and say the number ( Escuchar y decir el número).
Pg 62-63
STORY
2.- Read and write true or false. ( Lee y escribe verdadero/ falso).
Pg 64
1.- Listen and repeat( Escucha y repite).

2.- Listen and sing ( Escucha y canta)


3.- Listen and say the number( Escuchar y decir el número).



ACTIVITY BOOK
Pg 49
1.- Look and write( Observa y escribe)
2.- Look and write( Observa y escribe)
3.- Look and choose( Observa y escoge)
Pg 50
1,- Look and complete,( Observa y completa)
2.- Read and choose( Lee y escoge)
Pg 51
1.- Look and find ( Observa y busca)
2.- Look and write ( Observa y escribe)





Week 26th- 29th
Student’s book
Pg 58
1.- Listen and sing. ( Escucha y canta)
2.- Listen and repeat. ( Escucha y repite)


Pg 59
1. Listen and read. ( Escucha y lee)



2.- Listen and write who. ( Escucha y escribe quién)

Pg 60
1.- Listen and read. ( Escucha y lee)





2.- Listen and write the missing words. ( Escucha y escribe las palabras perdidas)
Activity book
Pg 46
1.- Complete the puzzle. ( Completa el puzle)
2.- Read and match. ( Lee y relaciona)
Pg 47
1.- Read and draw. ( Lee y dibuja)
2.- Look and complete. ( Observa y completa)
Pg 48
1.- Write. Then, listen and tick. ( Escribe . Entonces , escucha y escribe un tick)
2.- Solve the code.Then , choose for you. ( Resuelve el código.Entonces, escoge)
Wordsearch













Familias, de ahora en adelante , colgaré las tareas a principios de semana para que os podáis organizar mejor, así cada un@ podrá ir a su ritmo.

Audios del activity book

Descargar audio de youtube en mp3 - YouTube

Si os registráis en la página  https://www.go.richmonddigital.net/ con el código del libro, tendréis los audios de los libros.




Week 12th-14th
STUDENT’S BOOK
Pg 55
1.- Look at the notes. Then complete Maya’s text. ( Observa las notas. Entonces completa el texto de Maya.
2.- Listen and repeat. ( Escucha y repite).

Pg 57

2.- Listen and answer  true or false. ( Escucha y responde si es verdadero o falso).

3.- Read. Then, look and say who. ( Lee , entonces , observa y responde a quien se refiere).
  
ACTIVITY BOOK
Pg 43
1.- Listen to the song and tap the mistakes. Then , correct them. ( Escucha la canción  y señala los errores. Entonces, corrígelos ).
2.- Look and write. ( Observa y escribe).

Pg 44
1.- Look and match. Then complete. ( Observa y une. Entonces completa).
2.- Look and find. Then  write. ( Observa y encuentra. Entonces escribe).

Pg 45
1.- Look and write. Then, listen and draw faces. ( Observa y escribe. Entonces, escucha y dibuja las caras).
2.- Put the words in order. Then number.( Coloca las palabras en orden. Entonces enumera).
Correct the activities
BOOKLET
Pg 11
1.- Put he words in order.Then look and tick  true or false. ( Coloca las palabras en orden. Entonces, observa y escribe un tick para decir si es verdadero o falso.
2.- Look and write. ( Observa y escribe).
Pg 30,
2 .- Read and choose the correct picture. ( Lee y escoge el dibujo correcto)

 Pg 31
1.- Read and complete ( Lee y completa).

Pg 32,
1.- Listen and draw .( Escucha y dibuja)



Week 4 th- 8 th

STUDENT'S BOOK
1.- Listen and read. ( Escucha y lee).
2.- Look, find and say. ( Mira, encuentra y di).
Remember:
- Three capital letters:  3 letras mayúsculas.
- Three numbers: 3 números.
- Three school objects: 3 objetos del colegio.
Pg 54,
1.- Listen and sing. ( Escucha y canta).
2.- Listen and write who. ( Escucha y escribe quién).

ACTIVITY BOOK, Pg 41
1.-Look and number . ( Mira y escucha).
2.- Look at activity 1 and write. ( Mira la actividad 1 y escribe).
3.- Look at page 51 in the Student’s Book and complete( Mira la página 51 del student's book y completa).

Pg 42
1.- Number the pictures in order. Then match. ( Enumera los dibujos ( viñetas) en orden . Entonces une).
2.- Copy the true sentences and correct the false 
sentences.( Copia las oraciones verdaderas y corrige las oraciones falsas).
3.- What do you think? ( ¿ Qué piensas?).

Correct the activities:

STUDENT'S BOOK
Pg  51
ACTIVITY BOOK
Pg 39-40





---------------------------------------------------------------------------------------------------------
28th April
Student's book, pg 50
1. Listen and read. ( Escucha y lee).




2.- Listen and say who. ( Escucha y di a quién se refiere)
Pg 51
1.- Listen and read.
2.- Copy and correct the false sentences. ( Copia y corrige las oraciones falsas).

ACTIVITY BOOK

Pg 39,
1.- Listen and tick ✔️ or cross ✖️ . ( Escucha y escribe ✔️ si es si ,✖️ si es no) 
2.- Complete and write Yes, I do or No, I don’t. (Completa y escribe ) 

Pg 40,
1.Look and number. Then, read and complete for you with I like or I don’t like. ( Mira y enumera . Entonces , lee y completa como si fueras tú)
2.- Solve the code and match. ( Resuelve el código y relaciona).
Correct the activities

BOOKLET

PG 10
1.-  
- Do you like doing exercise ?Yes, I do.
- Do you like watching Tv ? Yes, I do.
- Do you like using the Internet? Yes, I do.
- Do you like rollerblading? No , I don't.
- Do you like listening to music? No, I don't.
2.- 
Do you like reading comics?
Do you like watching TV?
Do you like rollerblading?
Do you like listening to music?
Do you like playing the recorder? 7

ACTIVITY BOOK
1.- 



--------------------------------------------------------------------

STUDENT'S BOOK

Pg 49, 
1.- Listen and read ( escucha y lee).
Booklet book 
Like + gerund questions

Pg 10
1.- Look and complete ( Mira y completa).

Be careful!  ( tener cuidado, fijaros bien en el esquema que hay en el libro)


- Reading comics ( leer comics)

- Using the internet ( usar internet).
- Doing exercise ( hacer ejercicio)
- Rollerblading ( patinar)
- Watching TV ( ver la televisión)
- Listening to music ( escuchar música)


Yes, I do / No, I don't




Like + ing | LearnEnglish Kids | British Council

2.- Write questions and choose for you. ( escribe preguntas y responde según tus preferencias).



Friday 17th

Happy weekend!

Activity book, pg 38
1.- Read and match ( lee y une el vocabulario)
2.- Look and write ( Mira y escribe el vocabulario )


Wednesday  15th




ORAL          What day is today? Today is..
What month is it? It is...
What season is it? it is...
           How is the weather like?it is...
   How do you feel? I am...

UNIT 5: FUN TIME!

1.- Study vocabulary!







Notebook or a piece of paper  ↓


1. Complete  : ( Completa el vocabulario escribiendo las letras perdidas)
- G__ in__    to    __h__    p___rk.   Going to the park
- Lis__en__ng   to  m__ sic.  Listening to music
- D__in__   exe__ci__e.    Doing exercise
- R__ad__ng   c___mi___s.  Reading comics
- Ro__ __ erbl___d___ng.  Rollerblading
- Wa__c___in___  TV.  Watching TV
- U___in___   t___e   in___er___et. Using the internet
- P___ay___ng  the r___c___rder. Playing the recorder

2.- Correct the mistakes: ( Corrige los errores)
- Pleying the recorder  Playing the recorder
- using the intirnet. Using the internet
- Wathing TV. Watching TV
- Goin to the parc. Going to the park
- Doin esercise. Doing exercise
- Listtening to nusic. Listening to music
- Readin comics. Reading comics


3.- Invent a game with vocabulary. ( Inventa un juego con  el vocabulario del tema)









PRESENT SIMPLE











On a piece of paper or notebook (para hacer en un folio o cuaderno)


1. Add –s or -es to the verbs:
1. see       sees       14. wake   wakes
2. take      takes      15. teach  teaches
3. brush     brushes   16. lose    loses
4. kiss       kisses     17. catch  catches
5. call        calls      18. buy     buys
6. give       gives      19. pass    passes
7. play       Plays      20. come   comes
8. study     Studies    21. fight   fights
9. watch     watches   22. water   waters
10. help      helps      23. choose  chooses
11. cut       cuts       24. fly      flies
12. cry       cries       25. match  matches

13. swim      swims     26. carry   carries

El objetivo de esta actividad es practicar la 3ª persona. No hace falta buscar el significado, solo escribir el verbo añadiendo - s/ - es.


Unit 4:ANIMAL MAGIC!

Hola chic@s, espero que estéis bien. Vamos a repasar los libros, ¿ qué tenéis que hacer? Revisar los ejercicios , corregirlos y si hay alguna duda , escribirme.Os aconsejo repasar el presente continuo.😃
Review:


STUDENT'S BOOK

Pg 41, activity 2
1.- Tigers eat insects, snakes and big animals.Monkeys.
2.- The tiger is eating in the jungle. Hunting ( cazar)
3.- Zebras, gorillas and elephants are omnivores. Herbivores.
4.-  African elephants eat 100 kilos of plants a day. 150
5.-  Herbivores eat animals and plants. Omnivores
6.- The elephant is eating a plant.Ostrich.

NEW LANGUAGE

pg44, activity 3



ACTIVITY BOOK

Pg 32, activity 1



 Activity 2,

 
Activity 3,


En esta actividad hay que dibujar un animal y escribir lo que está haciendo ( to be: am, is, are + verbo ing).

CLIL

Pg 33, activity 1




Activity 2,

Activity 3,


1,. Animals.
2.- Carnivores.
3.- Gorillas.
4.- 60.
5.- Insects.
6.- Fish.

STORY
Pg 34, activity 1




Activity 2,



NEW LANGUAGE

Pg 35, Activity 1,


Activity 2,
En esta actividad utilizamos el verbo to have. Tenemos que rellenar los huecos utilizando el verbo + las partes que tiene o no tiene.




Complete with verb' to have ':
have got/ has got
- He __________ a cat.
- I ___________ two brothers.
- We _________ bikes.
- She _________ blackhair.
- They ________ books.
- You _________ blue eyes.
- It ___________ brown fur.



TIME TO WRITE
Pg 36, activity 1

En esta actividad hay que escribir lo que hacen los animales en el dibujo.

Activity 2,





GO AGAIN

Activity 1


Activity 2,
Activity 3,






Complete with am, is ,are

- Iván _________ drinking.
- Lucía _______studying.
- Nadia and Natalia _______ playing.
- I _______ reading.
-Yara_______ eating.
- León and David ________ jumping.
- Omar and Pablo ______ watching TV.
- Guillermo and Iván _________ dancing.
Present continuousActivity A) Rellenar con is o are. 
Activity B )Escribir el verbo con  - ing.
                            Activity C ) Rellenar con is not o are not + verbo en ing
                        Activity D) Rellenar con am, is o are y el verbo en ing

Recuerda que el que quiera hacer la actividad en papel tendrá que copiar y pegar en documento word.😃
ANIMALS





Complete: ( notebook)
Cr__c__d__l__
E__e __h__nt
F__a___i___g__
Ka___n___a__r__ ___
L__  ___ n
M___ n k___y
O___ t___i___h
T___g___r


Pronunciation

Resultado de imagen de youtube animals vocabulary




Resultado de imagen de ANIMAL wordsearch





Unit:3
EXAM UNIT 3 , 14TH FEBRUARY




Resultado de imagen de town
Resultado de imagen de there is there are



Resultado de imagen de there is there are







1 comentario: